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【著作紹介】Enterprise as a Carrier of Culture ―An Anthropological Approach to Business Administration―

Enterprise as a Carrier of Culture

著者:大木 裕子(ライフデザイン学部健康スポーツ学科 教授) 【共著】
出版社:Springer
出版年:2019年5月
価格:$139.99
ISBN:9789811371929
所蔵館:朝霞

内容: This book expands anthropological studies of business enterprise to include comparative and interdisciplinary perspectives. A number of books on business anthropology have been published, but most of them are written by anthropologists alone. By contrast, this book engages interdisciplinary studies, e.g., not only by anthropologists but also management scholars and other social scientists. It is the second volume of studies forwarding anthropological approaches to business administration, Keiei Jinruigaku.

Springerの紹介ページ

 

教員メッセージ

 経営人類学というジャンルで文化の継承者ということをテーマに、多彩な研究者が執筆している本です。
その中で、指揮者がどのようにつくり、つくられていくのかについて名指揮者の神話について説明している第6章を担当しています。
Springerという大手出版社から素敵な本に仕上げていただきました。

【対象読者】
文化人類学、経営学、社会学などに興味のある学生に読んでいただきたいです。
【著作から得られること】
従来の視点とは異なる社会の見方を知ることができます。
【執筆の裏話】
企画から数年かかってようやく出版することができました。私は一番に原稿をあげたのですが、締切というのは
あってないようなもので、催促してようやく取りかかるというのがこの世界の常識のようです。 

目次

Chapter 1 Corporate Society, the Formation of Order, and “Quaker Codes”: Seeking an Origin of Corporate Governance Principles
Chapter 2 Management of Miracles and Pilgrimage: A Comparative Study of Votive Offering in Europe and Japan
Chapter 3 Spiritual Leadership: Background, Theory, and Application to Japanese Business Leaders
Chapter 4 How the “Anomaly” of Nuclear Power Plants Has Been Explained Before and After the 3.11 Disaster in Japan: An Observation Through Power Company Visitor Centers in Japan and England
Chapter 5 Modelling Museums: The Management Culture of Family Porcelain in England
Chapter 6 An Orchestral Myth: Maestros Are Born and Made
Chapter 7 Museum and Visitor Centre in England: Schism and Conflict Over Globalisation
Chapter 8 Brewing Heritage: Issues in the Management of Corporate Heritage in the Brewing Industry in Britain
Chapter 9 Islay, a Very Tasty Idea: Inventing, Embedding, and Selling Tradition in the Contemporary Scotch Whisky Industry
Chapter 10 One History, Two Narratives: The Company Myths of Japanese Whisky Companies

[著者] 大木 裕子(オオキ ユウコ)

大木 裕子先生

東京藝術大学音楽学部器楽科卒業後ビオラ奏者として活動する。
早稲田大学大学院アジア太平洋研究科国際経営学修士課程、同研究科博士後期課程修了後、昭和音楽大学音楽学部、京都産業大学経営学部教授を経て、東洋大学ライフデザイン学部教授(現職)。
主な著書に、『オーケストラのマネジメント』『クレモナのヴァイオリン工房』『ピアノ 技術革新とマーケティング戦略』(いずれも文眞堂)などがある。博士(学術)。


関連リンク

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