渡日前入試 合格者の方へ

「To the Admission Procedure website(渡日前専用入学手続サイトへ)」ボタンから渡日前専用入学手続サイトへアクセスし、入学手続締切日の23:00(日本時間)までに、インターネット上で入学手続を完了させてください。(Access the following URL for the Admission Procedure and complete registration by 23:00 (Japan Time) on the deadline.)

注意事項(Important Notes)

  • 携帯電話・スマートフォン・タブレット端末からの登録は絶対に行わないでください。(Never use mobile phones, smartphones, or tablets for the registration.)
  • 入学手続締切日までに、「オンライン入学手続」と「納付金の納入」の両方を完了させて下さい。(Make sure you complete the online Admission Procedure and pay the University fees by the deadline.)
  • 60分間更新がないと自動的にタイムアウトします。(If you log in to the Admission Procedure website and leave the page with no activity for more than 60 minutes, the network connection will automatically time out.)
  • 前のページに戻る場合には、ブラウザの戻るボタンは使用せず、画面内のボタンを使用してください。ブラウザの戻るボタンを使用した場合、入力内容が消える恐れがあります。(To go back to the previous page, always use the “Return” button on the screen, not your browser’s “Back” button. If you use the “Back” button on your browser, it will clear all the information you have entered up to this point.)
  • 東洋トップグローバル奨学金A受給者も「オンライン入学手続」を完了させて下さい。(Toyo Top Global Scholarship TypeA recipients must also complete the online Admission Procedure.)

準備(Preparation for printing)

プリンタの準備をしてから入力を開始してください。入力完了後、登録内容の印刷を行います。(Ensure that your printer is ready to print before entering information on the registration form. After entering all the information, please print out the registration form.)

ログイン・入学手続先確認(Log-in and Confirmation of Information for Admission Procedure)

STEP1:オンライン入学手続システムにログインします(Log into the online Admission Procedure system.)

「マイページ」内の「合否情報確認」ページに記載されている「受験番号」・「個人ID」・「パスワード」を入力し、をクリックしてください。(Enter your examinee number, personal ID and password shown on the “Confirmation of Examination Results” page in “My Page,” and then click “Next.”)

STEP2:入学手続先を確認します(Check your Faculty / Department Information.)

表示される氏名・入試方式・志望学科・専攻が正しいか確認をしてください。(Please check that all the displayed information such as your entrance examination type, and the faculty, department, course, and name are correct.)表示内容が正しければ「本手続」を選択し、をクリックしてください。(If they are correct, select “Main Procedure” and click “Next.”)

情報入力(Information Entry)

「1.暗証番号等登録」と「2.基本情報等登録」の2段階に分けて入力します。(Enter the required information for both “1. Registration of Password” and “2. Registration of Basic Personal Information”)

STEP3:入学手続情報を入力します(Enter information required for the Admission Procedure.)

1.暗証番号等登録(初回のみ)(Registering a PIN (personal identification number), etc. (Only for first-time registration))

①暗証番号入力(Enter your PIN.)

任意の4桁の数字を入力し、をクリックしてください。(For your PIN, create a four-digit code, and click “Next.”)

この暗証番号は入学後、学内の証明書発行機にて証明書等を発行する際に必要となります。卒業まで使用しますので、入力した番号を必ずメモして下さい。(* You will need this PIN to use the automatic certificate issuing machine on campus after enrollment to the University. The PIN will be valid until you graduate, so be sure to take a note of the PIN.)

②入力内容確認(Confirm the entry.)

表示内容が正しければをクリックしてください。(If the displayed information is correct, click “2. To register basic information.”)

「1.暗証番号等登録」画面は初回のみ表示されます。登録後の変更はできませんので注意してください。(* The “1. Registration of Password” screen will appear only for first-time access. Please note that your PIN cannot be changed after registration.)

2.基本情報等登録(Register basic information)

該当する項目はすべて選択・入力してください。(* Select and enter information in all applicable fields.)

入学手続を行う学部学科・専攻により、一部表示内容が異なりますので、注意してください。(* Please be aware that the contents displayed differ depending on the faculty, department and course.)

「カナ」・「生年月日」・「性別」は出願時に登録した内容が表示されています。(* You will see the date you submitted at the time of the application for Kana, date of birth, and gender.)

  • 氏名(Notes on name entry)

    パスポートに表記されている氏名(漢字または英字表記)を入力してください。ミドルネームは「姓」の欄に入力してください。(Enter your name (in Chinese characters or English letters) as it appears in your passport. If you have a middle name, enter it the “Family Name” field.)

    この「氏名」欄に入力された氏名表記で学生証を発行します。(* The name you enter in the “Name” field will appear on your Student ID Card.)

  • 英文氏名(Name in English Letters)

    必ず、パスポートの「英字」表記氏名を顔写真右側に記載されている順番で入力してください。(Be sure to enter your name in English letters in the same order as it appears on the right of your ID photo on your passport.)

    「在留資格」の代理申請に必要な書類や本学が発行する各種英文証明書は、この「英文氏名」欄に入力された氏名表記を元に作成します。(* The name you enter in the “Name in English Letters” field will be used to prepare the documents necessary for proxy application for a residence status and various certificates in English issued by the University.)

  • 国籍(Nationality)

    保有する国籍(該当する国名がない場合は「その他」) を選択してください。(Select your nationality. (If your country does not fall under any of the countries listed, select “Other.”))

  • 電話番号(Telephone Number)

    携帯電話の番号を入力してください。 (Enter your mobile phone number.)

  • E-mailアドレス(Email Address)

    パソコンで閲覧できるE-mailアドレスを入力してください。(Enter your computer email address.)

  • 本国帰省地住所(Permanent Address in Your Home Country)

    在留資格認定証明書等書類の送付先に使用します。確実に受け取れる住所を入力してください。(This postal address is used when sending a Certificate of Eligibility for Residence Status and other documents from the university. Please provide an accurate address information to ensure that you receive these important documents.)
    入力時に番地、町、市、省、州、国などの間を区切る際には「 」(スペース)を入力してください。(「, 」(カンマ)を使用しないでください)(Please insert spaces to separate the numbers or words in your address (the house number, town, city, province, state, country, etc.). Do NOT use commas (,).)
    例(e.g.)
    【不可(Unacceptable)】 5-28-20,Hakusan,Bunkyo-ku,Tokyo,JAPAN
    【可(Acceptable)】 5-28-20 Hakusan Bunkyo-ku Tokyo JAPAN

  • 本国帰省地電話番号(Telephone Number in Your Home Country)

    国番号-市外局番-電話番号の順に入力してください。(Please enter the phone number, starting with the country code, area code and phone number.)
    すべての入力が済んだらをクリックしてください。(After entering all the requested information, click “Next.”)

STEP4:入力内容を確認します(Check the information you have entered.)

これまで入力した項目が全て表示されます。不備がある場合には画面内のボタンを使用し、該当項目を修正してください。(All the information you have entered up to this point is displayed. If any corrections or changes are needed, press the “Return” button on the screen.)

入力内容確定(Confirm your entry)

入力内容が正しければボタンをクリックし、入力した情報を登録してください。(If everything looks OK, click the “Confirm” button to register the information you have entered.)

STEP5:登録完了(Complet the registration)

登録完了のメッセージが表示されたらオンライン入学手続は完了です。(A “Registration is completed” message will be displayed when you have successfully completed your online Admission Procedure.)

登録内容印刷(Print out the registered information)

をクリックすると、登録内容の確認および印刷ができます。(Click “To Print screen” to print the confirmation and your registered information.)

本人控えとして必ずをして各自で保管してください。(Please make sure you print out your registered information and retain a copy for your records.)

入学納付金手続(University Fees Payment Procedure)

STEP6:納付金の支払い(Payment of University Fees)

オンライン入学手続完了後、画面の指示に従い、納付金の支払手続を行ってください。(After completing the online Admission Procedure, follow the instructions on the screen and complete the University fee payment procedures.)

東洋トップグローバル奨学金A受給対象者は「納付金の納入」が不要です。(合格者全員が必ずしも受給対象とは限りませんので、ご注意ください。)(* Recipients of the Toyo Top Global Scholarship Type A do not have to pay the University fees.
(Please note that not all successful applicants are selected for the scholarships.))

1.入学納付金額の選択(Select the amount of University fees to pay)

画面に表示される「入学納付金額」の項目で納入金額(全学納入または分割納入)を選択し、次の画面に進んで下さい。(From the item “University fee amount” displayed on the screen select the amount to pay (either full payment or payment in two installments), and then proceed to the next screen.)

納付金は入学手続時に全額一括納入が原則ですが、授業料・一般施設設備資金・実験実習料・教育充実料は年 2 回の分割納入ができます。(Note: The entire sum should be paid when completing the Admission Procedure. However, tuition fees, general equipment and facilities fees, lab fees and equipment fees can be paid in two installments over the period of one year.)

2.選択した納入金額の確認(Confirm the selected payment amount)

選択した納入金額が表示されます。誤りがなければ、次の画面に進んでください。(The payment amount you have selected will be displayed on the screen. Proceed to the next screen if it shows the right amount.) なお、次の画面に進むと選択した納入金額を変更する事はできません。納入金額を変更する場合は、前画面に戻り再度納入金額を選択してください。(Note that once you proceed to the next screen you will not be able to change the payment amount. If you wish to change the payment amount, return to the previous screen and reselect the corrected payment amount.)

3.支払情報の入力(Enter the credit card information)

画面の指示に従って入学納付金の支払サイトにアクセスし、クレジットカード番号等の決済情報を入力して支払手続を行ってください。(Following the instructions on the screen, access the payment site for the payment amount, enter your credit card information etc. and complete the payment procedure.)

クレジットカード決済の明細は入学金と入学金以外の金額が 2 回に分けて記載されます。(* Your credit card statement will show two separate items, for the Admission fee and for the other fees.)

入学手続のしおり(Admission Procedure Guide)

納付金の納入、入学手続(システム登録)に関する詳細は、「入学手続のしおり」を確認してください。入学手続後の予定に関しても記載されていますので、合わせて確認してください。

2020年4月入学生用