1. Toyo University TOP 東洋大学TOP
  2. ニュース
  3. TOP
  4. [To Toyo students, faculty and staff] Toyo University's Response to the Novel Coronavirus Outbreak【学生・教職員各位】新型コロナウイルスの感染防止に向けた東洋大学の取り組みについて
MENUCLOSE

[To Toyo students, faculty and staff] Toyo University's Response to the Novel Coronavirus Outbreak 【学生・教職員各位】新型コロナウイルスの感染防止に向けた東洋大学の取り組みについて

February 27, 2020

Update : March 6, 2020

Update : March 18,2020

Update : April 3,2020

Toyo University

 

Due to measures to curb the spread of large-scale infections, Toyo university will take appropriate preventative measures to fulfill our role as an academic institution.

Entrance ceremony

Events and Meetings Organized by Toyo University

  • The University will consider canceling or postponing events, meetings etc. organized by the University and scheduled to take place from now until April 30, 2020.
  • Regarding whether to hold events and meetings scheduled for May 1st, 2020 and beyond, the University will make decisions based on how the situation develops as well as the government’s policy.
  • The University will decide whether to cancel or postpone events and meetings by around 2 weeks before their originally scheduled dates. Decisions will be announced through the University’s website and/or communication system, or on an individual basis.
  • For meetings and events that are held for urgent reasons, the University will take the following measures to prevent spread of the virus: shortening the duration of the event, reducing the number of attendees, encouraging attendees to thoroughly wash their hands and gargle, encouraging the use of an alcohol-based hand sanitizer, requesting those feeling unwell to refrain from attending, and not providing food and beverages.

Extracurricular Activities Organized by Students

  • In principle, extracurricular activities of Toyo students are canceled until April 30, 2020. We appreciate your understanding and cooperation.
  • University facilities (including Seminar Houses) cannot be used for any extracurricular activities from now until April 30, 2020.
  • If you have questions about particular cases, please contact the Student Support Office of the appropriate campus.

Academic Matters from April (Enrollment and Commencement Procedures, Course Registration, Classes, etc.)

  • Please check website ⇒ "The first day for spring semester 2020 has been postponed"
  • The University will make necessary arrangements flexibly and in a timely manner to minimize the disadvantages for students who are unable to fulfil academic matters in April and onwards because of the novel coronavirus.
  • If you are currently abroad and cannot enter Japan due to immigration restrictions, or cannot come to campus because you are receiving treatment or you have been advised to remain indoors, the University will provide individual consultations regarding academic matters through email, university’s communication system etc.
  • If email and the University’s communication system are disrupted due to communication restrictions, etc., we will respond to you after the situation has ended.

Action Guidelines

【To To students】Action Guidelines for Toyo University Students to Prevent the Spread of COVID-19 Infection (Update: March 18, 2020)
【To full-time faculty and staff】Action Guidelines for Toyo University Students to Prevent the Spread of COVID-19 Infection (Update: March 18, 2020)
【To part-time faculty and staff】Action Guidelines for Toyo University Students to Prevent the Spread of COVID-19 Infection(Update: March 18, 2020)

Related Information

Handling of the Novel Coronavirus OutbreakAs of February 18, 2020

2020年2月27日
2020年3月6日 更新
2020年3月13日更新
2020年3月18日更新
2020年3月31日更新
2020年4月3日更新
東洋大学

大規模な感染拡大を抑制するための徹底した対策が求められています。本学では以下の方針のもと、教育機関が担うべき役割を果たすべく、全学で一丸となって感染の拡大防止に努めてまいります。

感染拡大防止に向けた行動指針

注意喚起

【学生・教職員各位】新型コロナウイルスに関連した感染症の注意喚起について(2020年3月30日更新)

本学主催の各種行事・会議・イベント等について

  • 2020年4月30日までの行事・会議・イベント等については、中止または延期を検討します。(⇒4月19日から4月30日へ変更しました)
  • 5月1日以降の予定については、新型コロナウイルスによる感染状況や政府の方針などを踏まえて開催の可否を検討します。
  • 決定は開催日の2週間前までを目途に行い、決定内容は、大学ホームページ・学内のシステム・個別連絡等で周知します。
  • やむを得ず対面で実施する行事・会議・イベント等については、「開催時間の短縮」「開催規模の縮小」「丁寧な手洗い・うがいの呼びかけ」「アルコール消毒液の設置」「体調不良者への参加自粛の要請」等の感染防止対策を徹底して行うこととします。また、「飲食の提供は行わない」ものとします。

本学学生の課外活動について

  • 4月30日まで学生の課外活動は原則として中止します。卒業式に代わる自主イベントや追いコンを含む懇親会、キャンパス内での集会等も自粛するようにお願いします。感染拡大の収束に向け、学生の皆さんのご理解とご協力をお願いします。(⇒4月19日から4月30日へ変更しました)
  • 課外活動のために使用する大学の施設(セミナーハウスを含む)は、4月30日まで原則利用停止とします。(⇒4月19日から4月30日へ変更しました)
  • なお、個別に検討を要することについては、各キャンパス学生生活担当までご相談ください。

4月以降の修学について(就学・進級手続き、履修登録、授業等)

  • 2020年度 新学期の授業開始日及び新学期開始に関わる各種行事スケジュールの変更について(2020年4月3日更新)をご覧ください。

  • 新型コロナウイルスの影響により4月以降の修学に支障が生じる学生については、臨機かつ柔軟に対応し、当該学生の不利益を最小限に留めるよう配慮します。
  • 国外に滞在中で行動が制限されていて日本に入国できない、国内にいても治療や自宅待機を要するため大学に来られない、などの状況にある場合は、メール、本学の学内システム等で個別の相談に応じます。
  • 通信規制等によりメール、本学の学内システム等も利用できない場合は、事態終息後に対応します。