MENUCLOSE

Brand Mark, Logo and School Color ブランドマーク、ロゴ、スクールカラー

Our Brand Mark

Toyo University’s brand mark symbolizes its educational principles, and is a key component that constitutes the core of our visual communication. 

The university celebrated its 125th anniversary in November 2012, and as we look ahead to our 150th anniversary, we created a new brand mark with the aim of building a university that contributes to the future of global society and creating a new history, while preserving “Toyo University’s DNA” that has been passed down since its foundation.

Incorporating a motif of “a person” and “the Earth,” Toyo University’s new brand mark symbolizes the idea of a student, with wings spread, in dynamic flight to the world. It is also a representation of “global human assets” development through philosophy-based internationalization and career education, and of the joy and anticipation for the future that comes from aiming high.

ブランドマークブランドマーク

Our Logo

Our university logo which uses a custom font places importance on readability while maintaining consistency with our brand mark. The university logo is used in combination with our brand mark or by itself.

漢字ロゴデータ

英語ロゴ

Our School Color

Toyo University’s school color is “Tetsukon (Iron Blue).” The color “Tetsukon”, which is also used on our school seal and school flag, symbolizes and visually expresses the university’s educational principles, and serves as a way to convey the image of Toyo University in a consistent manner.

鉄紺

Tetsukon (Iron Blue)

Spot Color Chip

PANTONE 281C DIC:256

CMYK

C:69% M:68% K:71%

R G B

R:23 G:25 B:76

Use of Brand Mark and Logo

Toyo University’s VIS (Visual Identity System) prescribes the use of its brand mark and logo. Please contact the below office when using the university’s brand mark or logo.

Contact:

Toyo University General Affairs Office, Public Relations Section
Email:
mlkoho@toyo.jp  Tel: 03-3945-7571

ブランドマークについて

ブランドマークは、東洋大学の教育理念を象徴化したもので、視覚的コミュニケーションの核となる重要な要素です。 

東洋大学は、2012年11月に創立125周年を迎えました。これを機に、創立以来の「東洋大学のDNA」を守りながら、次の150周年に向け、地球社会の未来に貢献する大学の確立を求め、新たな歴史を創出することを誓い、その思いを込めた新たなブランドマークを制定しました。

東洋大学の新しいブランドマークは、「人」と「地球」をモチーフとして、学生がダイナミックに、そしてグローバルに世界に向かって羽ばたく姿を象徴しています。また、「哲学」を基盤として「国際化」「キャリア教育」による「グローバル人財」の育成や、高い志を持って上昇し、飛躍していく喜びと未来への期待感を表現しています。

ブランドマークブランドマーク

ロゴについて

大学名のロゴタイプは可読性を重視しながらブランドマークとの統一性を考慮したオリジナル書体です。ブランドマークと一体で、また単独で表示します。

漢字ロゴデータ

英語ロゴ

スクールカラーについて

東洋大学のスクールカラーは「鉄紺(てつこん)」です。校章、校旗にも使用されている東洋大学伝統の「鉄紺」は、教育理念を象徴化、視覚的に表現したカラーとして、東洋大学のイメージを統一的に伝えていく役割を果たします。

鉄紺

鉄紺(てつこん)
特色カラーチップ PANTONE 281C( DIC:256)
分解色(CMYK) C:69% M:68% K:71%
R G B R:23 G:25 B:76

ブランドマークおよびロゴの使用について

ブランドマークおよびロゴは、その使用方法が東洋大学VIS(Visual Identity System)に規定されています。ブランドマークおよびロゴの使用に際しては、下記までお問い合わせください。

お問い合わせ先

東洋大学総務部広報課
Eメール mlkoho@toyo.jp   電話 03-3945-7571