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Message from a Faculty Representative//学部代表者メッセージ

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Yoshihiko Iijima
Dean of the Faculty of International Tourism Management

飯嶋学部長Toyo University opened the Department of Tourism Studies at Toyo University Junior College in 1963. Since then, the Department has been a pioneer that serves as an institution of tourism studies and education, with a history extending more than half a century. In light of this status, by maintaining contributions toward activating and creating tourism, we hope to lead the national policy of becoming a tourism-oriented country from the aspect of student education and academic research. 

     
 In close coordination with the tourism industry and administrative agencies, we will then provide cutting-edge practical classes that satisfy the educational needs of industry, etc., while actively exploring new fields of academic study related to tourism.     


 Meanwhile, the number of foreign tourists visiting Japan has been sharply increasing in recent years. In order to meet their needs, we aim to develop human resources with abundant entrepreneurship who have a deep understanding of Japanese culture, history, industry and local communities and can conduct marketing for and manage Japanese local communities, culture, industry, products and services from a global perspective. Furthermore, we will foster individuals who can think logically, have great communication skills, and who consider tourism from an international perspective to promote smooth tourism exchanges.    


 In addition, to support rapidly-progressing overseas expansion of Japanese service companies, we aim to develop human resources who can work together with people of different cultures, lifestyles and ways of thinking while managing relationships with them in a different environment, and who can also act voluntarily and actively without fear of failure.

国際観光学部長 飯嶋 好彦

飯嶋学部長 東洋大学は、1963(昭和38)年に短期大学観光学科を開学し、以来半世紀を超える歴史をもつ観光学研究・教育機関の先駆者です。そして、この立場に則り、観光の活性化と創造に寄与し続けることで、学生教育及び、学術研究面から国策でもある「観光立国」を主導したいと考えています。

 そして、観光に関連する新しい学問分野を積極的に開拓しながら、観光産業と観光行政機関などと密接に連携することで、産業界などの教育ニーズに合致した時代の最先端をゆく実践的な授業を展開します。

 一方、近年、日本を訪れる外国人観光客が急増しています。この来訪観光者のニーズに対応するために、日本の文化、歴史、産業や地域社会などへの深い理解を抱きながら、グローバルな視点から日本の地域社会、文化、産業又は製品やサービスをマーケティングでき、マネジメントできるアントルプルヌアー精神に富む人材を養成したいと考えています。さらに、円滑な観光交流を推進するために、論理的な思考ができ、コミュニケーション能力が高く、国際的な視野から観光を捉えられる人材を養成します。

 加えて、急速に進展している日本のサービス企業の海外進出を支えるために、環境が異なるなかで文化や生活習慣、考え方などが異なる人びととの関係性をマネジメントしながらともに働き、主体的かつ積極的に行動でき、かつ失敗を恐れない人材を養成したいと考えています。