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Department of Life Sciences, Faculty of Life Sciences//生命科学部生命科学科

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Educational Goals

1. Purpose of human resources development

From the microorganisms that inhabit extreme environments to the sophisticated human brain, the greater part of life phenomena remains unexplained. Advances in bioscience are not only able to uncover the mysteries of life, but are also essential to the creation of new industries, as they provide technologies that contribute to the formation of a rich human society and the conservation of the global environment. The purpose of our department is to educate students to have broad knowledge and skills in advanced science, to respond to the various problems of global society, and to become successful in various fields.

In particular, we educate future researchers and engineers to explore life science, future workers who make use of advanced knowledge, skills, and attitudes of life science beyond the confines of the country, and future teachers who will be involved in the education of students who will lead the next generation.

2. Skills to be acquired by students

Students in our department are expected to acquire: 

1) Enough knowledge to understand and explain life phenomena at the molecular, cellular, individual, and even geo-environmental levels.

2) Various technologies in life science to investigate the mysteries of life.

3) The ability to think in a logical and creative way to challenge an unknown area of life science.

4) A deep bioethical viewpoint towards global society and life itself.

5) An understanding of foreign cultures and language skills, which they will need to be successful internationally.

教育上の目的

1.人材の養成に関する目的

 極限環境に生息する微生物から人間がもつ高度な脳に至るまで,生命現象には未解明の部分が多く残されています。バイオサイエンスの進歩は,“いのち” の謎を解き明かすだけでなく,豊かな人類社会の形成や地球環境の保全に貢献する技術を提供できることから,新たな産業の創成にも欠かせないものとなっています。生命科学科では,「先端サイエンスの幅広い知識と技術を修得し,地球社会の諸問題に対応でき,かつ広い分野で活躍できる人材を育成する」ことを目的にしています。
 具体的には,将来の生命科学を探求する研究者・技術者,高度な生命科学の知識・技術や思考を生かせる職業に国内外で携わる人材,および,次代を担う生徒達の教育に携わる教員を育成します。

2.学生に修得させるべき能力等の教育目標

1)生命現象を分子レベル,細胞レベル,個体レベル,さらには地球環境レベルで理解し,説明できる幅広い知識を修得する。
2)“いのち” の不思議に迫るための生命科学のさまざまな技術を修得する。
3)生命科学の未知の領域に挑戦する論理的かつ独創的な考え方ができる。
4)地球生物社会全体と“いのち” に対する深い生命倫理観を醸成させる。
5)国際的に活躍できるよう,異文化に対する理解や語学力を培う。