MENUCLOSE

Academic Staff 2019年度 経営学研究科経営学・マーケティング専攻の教員紹介

This course is scheduled to be established in April 2019.
Documents for notification of establishment of a new course have been submitted. The name and other information concerning this course are provisional and subject to change.
* The content regarding faculty members is as of April 1, 2018 and subject to change.
* Descriptions of the Research Guidance column
M: In charge of research advising for the Master's Program
D: In charge of research advising for the Doctoral Program
-: In charge of lectures only (not research advising)

Course of Business Administration and Marketing

Business Administration

Name

Research Guidance(M:Master/D:Doctral)

Language of Research advising(English/Japanese)

Research Field

Professor

Dong Jinghui

  Dong先生

M/D

E/J

Mathematical finance, Real options

Professor

Takao Asahi

  旭先生

M/D

J

Systems science (systems theory)

Professor

Jun Imaizumi

今泉先生 M/D J

Operations research

Professor

Hiroshi Otsubo

大坪先生 M/D J

Medical management

Professor

Yoichi Kakizaki

柿崎先生 M/D J

Management innovation and roles of managers in corporate groups

Professor

Junichi Tomita

富田先生 M/D J Management of technology, Technology and operations management

Professor

Liu Yong-ge

劉 先生 M/D E/J International management and multinational corporations in emerging countries

Associate Professor

Nao Tsunoda

角田先生 M E/J History of Europe and history of America

Associate Professor

Masahide Terahata

  M J Management strategy, Human resource management

Lecturer

Akira Hachisu

蜂巣先生 - J Management and organization

Visiting Professor

Haruo Ishii

 

石井先生 M/D J Establishment of a new business model and measures for improving customer satisfaction through public/private partnerships

Visiting Professor

Takeyasu Ichikoji

一小路先生 M/D J

Innovation Management

Marketing

Name

Research Guidance(M:Master/D:Doctral)

Language of Research advising(English/Japanese)

Research Field

Professor

Sumio Ogawa

小川先生 M/D J Consumer behavior, Concept of play, Marketing

Professor

Kentaro Kawasaki

川崎先生

M/D

J

Study on improvement of financial markets and adoption of exchange rate and currency systems in developing countries

Professor

Hiroshi Sumiya

 

M/D

J

Sales strategies of consumer product manufacturers, Distribution theory, Retailer management

Professor

Tomoko Tsukada

塚田先生

M/D

J History of implementation of marketing concerning fashion brands

Professor

Kota Nagashima

長島広太先生 M/D J

Studies on marketing (studies on services and the Internet in particular)

Professor

Makoto Nonaka

野中先生

M/D

J Information management and business administration, Methods for software development management

Professor

Ryohei Matsumura

松村先生

J

Decision Making Theory

Professor

Miyako Mineo

  M/D J

Empirical research on distribution and marketing

Associate Professor

Lee Kyungtae

李先生 M/D

E/J

Study on consumers and brands in international marketing

Associate Professor

Shin Ohsera

大瀬良先生 M J

Marketing, Distributions, Consumer behavior

Associate Professor

Naoki Nagashima

長島直樹先生 M/D E/J

Service marketing, Consumer behavior and consumption economy

Lecturer

Zhen Li

 

李振先生 J

Business administration, Commerce, Marketing science

   

Read more
2019年4月開設予定。
届出設置書類提出中。本専攻名称等は予定であり、記載内容は変更になる場合があります。
※この「教員紹介」の内容は2018年4月1日現在の予定であり、今後変更となる可能性があります。
※研究指導担当教員欄についての説明
   M…博士前期課程・修士課程の研究指導担当教員
   D…博士後期課程の研究指導担当教員
   -…講義の担当のみ(研究指導は担当しない)

経営学・マーケティング専攻

経営学領域

教員名

研究指導担当教員

Research Guidance(M:Master/D:Doctral)

英語での研究指導

Language of Research advising(English/Japanese)

研究テーマ、キーワード

教授 

董 晶輝

  Dong先生

M/D

E/J

数理ファイナンス、リアル・オプション

教授

旭 貴朗

  旭先生

M/D

J

システム科学(システム理論)

教授

今泉 淳

今泉先生 M/D J

オペレーションズ・リサーチ

教授

大坪 宏至

大坪先生 M/D J

医療マネジメント

教授

柿崎 洋一

柿崎先生 M/D J

企業グループの経営革新と経営者の役割

教授

富田 純一

富田先生 M/D J

技術経営、技術・オペレーション管理

教授

劉 永鴿

劉 先生 M/D E/J

国際経営論と新興国多国籍企業

准教授

角田 奈歩

角田先生 M E/J

ヨーロッパ史・アメリカ史

准教授

寺畑 正英

  M J

経営戦略、人的資源管理

講師

蜂巣 旭

蜂巣先生 - J

経営組織論

客員教授

石井 晴夫

 

石井先生 M/D J

公民連携による新しいビジネスモデルの構築と顧客満足度向上施策

客員教授

一小路 武安

一小路先生 M/D J

イノベーションマネジメント

マーケティング領域

教員名

研究指導担当教員

Research Guidance(M:Master/D:Doctral)

英語での研究指導

Language of Research advising(English/Japanese)

研究テーマ、キーワード

教授

小川 純生

小川先生 M/D J

消費者行動論 遊び概念 マーケティング

教授

川崎 健太郎

川崎先生

M/D

J

途上国の金融市場整備と為替相場・通貨制度選択に関する研究

教授

住谷 宏

 

M/D

J

消費財メーカーの営業戦略 流通理論 小売経営

教授

塚田 朋子

塚田先生

M/D

J

ファッション・ブランドのマーケティング実践史

教授

長島 広太

長島広太先生 M/D J

マーケティングの研究 特に、サービスやインターネットの研究

教授

野中 誠

野中先生

M/D

J

情報マネジメントと経営、ソフトウェア開発マネジメント技法

教授

松村 良平

松村先生

J

意思決定論

教授

峰尾 美也子

  M/D J

流通およびマーケティングにおける実証的研究

准教授

李 炅泰

李先生 M/D

E/J

国際マーケティングにおける消費者およびブランドの研究

准教授

大瀬良 伸

大瀬良先生 M J

マーケティング論、流通論、消費者行動論

准教授

長島 直樹

長島直樹先生 M/D E/J

サービスマーケティング、消費者行動・消費経済論

講師

李 振

 

李振先生 J

経営学、 商学、 マーケティング・サイエンス

 

 

Read more